Jari Parantainen – Pölli Tästä 2


Onko ajatuksen kulku ruosteessa? Tarvitset uusia virikkeitä? Jari Parantaisen kirjoittama Pölli Tästä 2 on loistava kirja pistämään ajatuksia liikkeelle. Teoksesta löytyy 80 toisistaan erillistä ja helppolukuista tarinaa, jotka voi lukea mielivaltaisessa järjestyksessä. Jos tykkäät lukea blogeja tai muita lyhyehköjä tekstejä, niin tämä kirja on kuin tehty sinulle. Kirjoittaja antaa luvan pölliä. Se on nykyajan luovuutta.

”Anna lupaus, joka erottuu kilpailijoidesi mitättömästä ininästä. Ratkaise asiakkaan aito ongelma.” – Jari Parantainen

 

Mielestäni kirja ei sisällä sen syvempää opetusta. Sen sijaan se saa pohtimaan uudestaan omia toimintamalleja ja ottamaan vastuuta. Jari Parantainen luo myös mallin perinteisestä suomalaisesta konsultista tai asiantuntijasta ja haukkuu sen.

 

On hieman tylsää ja kliseistä sanoa, että tässä kirjassa on kaikille jotain. Tästä syystä alleviivaan, että erityisesti markkinoijien ei pitäisi missata tätä! Parantainen kertoo tarinoita laidasta laitaan, kuten miksi Coca-Cola oli ongelmissa Pepsin kanssa ja miten pyöränhuoltoyritys lähti uuteen nouseen oivaltavan markkinointikampanjan voimin. Lopulta tämän kampanjan tekijät palkittiin vielä Cannesin mainosfestivaaleilla.

 

JARI PARANTAINEN

Pölli Tästä 2 (s. 319).

Talentum 2009.



© 2013- RayQ Oy
^